Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014

10... χαζά λάθη που κάνουμε στα εστιατόρια

 
 
Υπάρχει μεγάλη διαφορά από το να είσαι αγενής σε ένα εστιατόριο και να είσαι λίγο… ανόητα αθώος. Μπορεί και τα δύο να κουράζουν το σερβιτόρο και να τα σχολιάζει με τους υπόλοιπους στο τέλος της ημέρας, αλλά τουλάχιστον στη δεύτερη περίπτωση δεν υπάρχει κακή πρόθεση.
Παρ’ όλ’ αυτά, μπορούμε πολύ εύκολα να γίνουμε κουραστικοί, αστείοι και εκνευριστικοί ταυτόχρονα από τις αθώες μας παραβλέψεις και το χειρότερο είναι ότι τελικά γινόμαστε, μέσα από τουλάχιστον 10 συχνά λάθη που κάνουμε στα εστιατόρια.

1. Δεν κάνουμε κράτηση
Μπορεί μια-δυο φορές να μας έχει τύχει να βρούμε τραπέζι χωρίς να κάνουμε προηγουμένως κράτηση. Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι θα μας τυχαίνει πάντα και μάλιστα Σάββατο βράδυ. Αν δεν θέλετε να καταλήγετε για σουβλάκια αντί για ουγγαρέζικο κοτόπουλο, ένα τηλεφώνημα στο εστιατόριο αρκεί.

2. Προφέρουμε λανθασμένα τις προφανείς ονομασίες
Ενδεχομένως το να προσπαθείτε να διαβάσετε το mille-feuille από τον κατάλογο με γαλλική προφορά, ενώ όλοι ξέρουμε πως λέγεται μιλφέιγ να μην είναι και τόσο μεμπτό, αλλά το να προφέρετε το λάμδα στην quesadilla μπορεί να δημιουργήσει πνιχτά γέλια στους γύρω σας –και στο σερβιτόρο.


3. Ζητάμε να μας μαγειρέψουν αυτά που τρώγονται ωμά
Το σούσι τρώγεται ωμό. Το ίδιο και το ταρτάρ. Το ίδιο και το carpaccio. Αν δεν σας αρέσουν τα ωμά φαγητά, μάλλον πρέπει να προσανατολιστείτε προς άλλο σημείο του καταλόγου και να παραγγείλετε κάτι που μπορεί να μαγειρευτεί, να ψηθεί, να τηγανιστεί και ό,τι άλλο θέλετε.


4. Καθόμαστε από μόνοι μας
Φυσικά δεν μιλάμε για το ταβερνάκι της γειτονιάς, αλλά για την περίπτωση ενός εστιατορίου όπου θα πρέπει να περιμένετε να σας δείξουν το τραπέζι σας και να σας τραβήξουν την καρέκλα. Μην βιαστείτε, λοιπόν, και μην κάνετε καμία κίνηση, αν δεν σας την υποδείξουν οι άνθρωποι του μαγαζιού.


5. Δεν διαβάζουμε καλά το μενού
Δεν είναι και πολύ έξυπνη κίνηση να παραγγείλουμε ένα πιάτο χωρίς να έχουμε ιδέα περί τίνος πρόκειται, χωρίς να έχουμε διαβάσει την περιγραφή του στο μενού και χωρίς να έχουμε ρωτήσει το παραμικρό τον σερβιτόρο. Το να στείλουμε ένα πιάτο πίσω λόγω του ότι περιέχει κάτι που δεν αναφέρεται στο μενού (π.χ. φιστίκια στα οποία είμαστε αλλεργικοί) είναι δικαιολογημένο, αλλά το να το επιστρέψουμε επειδή δεν καταλάβαμε ότι έχει μανιτάρια ενώ το αναφέρει ξεκάθαρα στον κατάλογο, παίζει με τα νεύρα του σερβιτόρου και του σεφ ταυτόχρονα.




6. Ζητάμε να κάτσουμε κάπου ήσυχα
Αυτό έχει λογική, αν το εστιατόριο που επιλέξατε να περάσετε τη βραδιά σας είναι γενικά ήσυχο. Αν, όμως, επιλέξατε το πιο θορυβώδες, trendy εστιατόριο με δυνατή μουσική και πολυκοσμία, όπου και να καθίσετε το μπάσο του ηχείου και τα κουτσομπολιά των διπλανών θα σας κυνηγάνε –και δεν θα φταίνε οι άλλοι γι’ αυτό.

 
7. Παραγγέλνουμε σε όλους εκτός από το σερβιτόρο
Αν παραγγέλνετε στον ιδιοκτήτη που περνάει να δει αν είστε ικανοποιημένοι άλλο ένα μπουκάλι κρασί, στον μετρ λίγο νερό ακόμη και στον σεφ που πέρασε να πάει στην τουαλέτα «άλλη μια πατάτες», τότε ίσως να μην έχετε καταλάβει τι δουλειά κάνει ο σερβιτόρος.


8. Αλλάζουμε τραπέζι χωρίς να ρωτήσουμε
Όταν δεν είστε ευχαριστημένοι με το τραπέζι σας, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να ενημερώσετε το σερβιτόρο σας ή τον μετρ και να του ζητήσετε να σας αλλάξει θέση (όσο πιο νωρίς, τόσο το καλύτερο). Αποφύγετε να σηκωθείτε και να διαλέξετε μόνοι σας τραπέζι, καθώς μπορεί κάτι τέτοιο να φέρει περισσότερη αναστάτωση στο προσωπικό απ’ ό,τι φαντάζεστε –συν του ότι είναι πολύ πιθανό το τραπέζι που θα κάτσετε να είναι ρεζερβέ.




9. Ζητάμε να μιλήσουμε στον σεφ
Το να έχετε ένα πρόβλημα με το φαγητό μπορεί να συμβεί παντού και σίγουρα δεν πρέπει να το «καταπιείτε» και να μην ευχαριστηθείτε το γεύμα σας. Μεταφέρετε το παράπονό σας στο σερβιτόρο ή αν είναι κάτι πολύ σημαντικό στο διευθυντή του εστιατορίου, χωρίς να βγάλετε τον σεφ από την κουζίνα του για να του δώσετε οδηγίες μαγειρικής.


10. Παραπονιόμαστε αφού φάμε όλο μας το φαγητό
Άμεσα συνδεδεμένο με το προηγούμενο… λαθάκι, το να παραπονεθούμε αφού έχουμε καταβροχθίσει ολόκληρο το αρνί μας κάνει λιγότερο αξιόπιστους στα μάτια του προσωπικού –και πιθανούς… τσαμπατζήδες που θέλουν να γλιτώσουν τη λυπητερή. Όσο πιο νωρίς καταλάβετε ότι κάτι δεν πάει καλά με το φαγητό, τόσο το καλύτερο και μην περιμένετε λεπτό για να ενημερώσετε τους υπεύθυνους. 



Πηγή εξολοκληρου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου